fredag 9 april 2010

Vaden är behandlad med el

Vilodagen till Stockholm innebar inte bara ren vilodag. Det blev också ett halvt panikartat besök hos Medico för lite behandling av min onda vad. Jag ringde på vägen upp och de tog emot mig när vi var framme, vilken service! Jag fick lite massage, lite fixande av sätesmuskeln och sen en omgång med elbehandling i 20 minuter.

Jag vet inte vad som hjälper, men jag tror inte det blir sämre i alla fall. Och det känns bra att göra någonting för att snabba på bättringen av vaden. Det är idag 10 dagar kvar till Boston Marathon, så jag är i dagsläget inte orolig för att den inte ska bli bra. Frågan är snarare om den kommer att hålla på själva loppet, men det tror jag nog den gör. Det måste den!

3 kommentarer:

  1. Nej! Vad fasen, jäkla skit. MEN 10 dagar är lång tid. Mycket hinner hända innan dess som att din vad kommer må bra igen. Rehab och vila, jag håller tummarna att det ger med sig.

    SvaraRadera
  2. Det löser sig - det gör det alltid :)

    SvaraRadera
  3. Klart vaden blir bra! Det är 9 dagar kvar och min mirakelsalva från Thailand kommer fixa biffen!

    SvaraRadera