torsdag 29 april 2010

Test: CRAFT PR Tajts

Denna veckan är det ett par CRAFT PR Tajts som testas, utvärderas och presenterar på våra bloggar. Det är ett par svarta långa tajts med lite blå inslag tillsammans med reflexer. Förutom den svarta basen på många plagg så är denna ljusblå färg ofta återkommande på killarnas plagg.

Jag är egentligen ingen tajtskille så min erfarenhet av tajts är inte så stor. Det viktigaste är att de sitter bra och inte kliar, vilket inte är ovanligt med tajts. En annan viktig detalj tycker jag är att jag inte fryser i dem. Det finns olika modeller av tajts och de är olika varma. För min egen del så kan nog inte tajtsen bli för varma. Det är ju också ofta så att det kanske är lite kallt i början av löprundan, men man bli ganska snabbt varm.

Jag tycker de är ganska snygga och för mig som ovan tajtsanvändare känner jag mig ganska bekväm och faktiskt ganska sportig i dem. Det finns en liten ficka med dragkedja på höger sida där en byxficka brukar vara och det är ganska bra. Den är inte stor, men nycklar, pengar och till och med mobiltelefonen får plats i fickan. Längst ner på benen är där också klassiska dragkedjor för att lättare kunna ta av och på tajtsen. Dessa dragkedjor kunde gott vara lite längre tycker jag.

Om jag blir en tajtskille på träningsrundorna i sommar får vi se, men det kommer i alla fall bli mer tajts än tidigare. Jag ger tajtsen betyget och 4 och hoppas att jag står fast vid det i slutet av sommaren.

Mina muskulösa ben i CRAFT PR Tajts

De andra bloggarna som också testar CRAFT-kläder är:
Träningsglädje
Upp och hoppa
River springer
Karin Tri
Spark i baken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar