fredag 16 april 2010

Nu skulle vi varit på väg

Vår resa till Boston och Boston Marathon blir inte vad den skulle bli och vad jag hade tänkt mig när jag ansökte om att få springa i höstas. När jag sen också fick reda på att jag kvalade in och fick en startplats, ja då började det hela kännas på riktigt. Men det var ju fortfarande ett halvår eller nåt sånt kvar till loppet. Att sen Island av all jävla ställen som finns skulle ställa till det så här, det räknade jag inte.med. Det är inte mycket med Island nuförtiden!

Så istället för att vara på planet över, kolla i löpartidningar, käka, dricka, resa mig upp och skaka lite på benen, så sitter jag nu hemma i soffan i telefonkö till ett flygbolag i Europa för att få reda på när vi kanske kommer iväg. Det blir inte alltid som man tänkt sig!

8 kommentarer:

  1. Ni ser väl till att kontakta hotell också så att ni inte riskerar att förlora er bokning?

    SvaraRadera
  2. Jo, har meddelat både hotell och restaurang.

    SvaraRadera
  3. jag får ont i hela hjärtat. lider med er.

    SvaraRadera
  4. Jag lider verkligen så mycket med er!! En helt absurd situation...

    SvaraRadera
  5. Fy katten så trist. Maken skulle iväg till Montreal på jobbresa i torsdags och morrade lite då han fick komma hem tillbax... jag berättade om dig och S. som inte kom iväg på Boston marathon, och vi enades om att det var 1000* värre för er. Attans alltså. Men det är ju ännu tidigt på säsongen så kanske det hinns med att planera in nåt annat större lopp?

    SvaraRadera
  6. Snorkkis: Det är illa med att inte komma "hem" till Montreal, min gamla studentstad. (Jag undrar lite vad din grabb ska göra där). Nja, det finns nog bara ett Boston Marathon i år och jag hade nog behövt det för att kvala in till New York, så nja, tyvärr, det blir nog inget större lopp i år. Får nöja mig med mindre lopp.

    SvaraRadera
  7. Förstår att du/ ni längtade; bodde ju i NY/CT ett år och det känns lite som att komma hem när man kommer till 6th avenue nu :) . Och min grabb skulle på såndär medeltråkig akademiker-konferens; inte några löpar-upptåg.

    SvaraRadera