lördag 10 april 2010

TEC har startat

Idag gick vi upp tidigt trots att det var lördag. Vi plockade upp Maria och se åkte vi ut till Täby för att kolla in starten på TEC. Vi var där redan vid 9-tiden, 1 timme innan start och tidigare än många av löparna. Men självklart borde man som löpare komma så sent som möjligt, för det var en mycket råkall morgon.

Klockan närmade sig 10 men de flesta löparna såg ganska lugna ut, trots den väntade utmaningen, 100 miles, 50 miles eller 50 km. Startskottet gick och alla gav sig iväg i blandad fart. Jag, Sara och Maria började gå på banan och tills slut hittade det håll vi tänkte gå, motsatt det löparna sprang så att vi skulle möta löparna.

Vi började möta löparna som höll väldigt varierande fart, men antalet deltagare var imponerande många. Jag hoppas vädret blir varmare för jag gissar att en del löpare frös, för det gjorde jag.

Täten efter knappt en mil glider fram i bra fart!

2 kommentarer:

  1. Blev du sugen på o delta? :)

    SvaraRadera
  2. Lina: Nja, inte just på TEC just i år. Kanske mest eftersom jag ska springa i Boston om en vecka. Men jag är lite sugen på fler ultralopp eftersom mitt första (och enda) gick ganska okej. Vi får se om jag hittar nåt passande senare i sommar när det är lite varmare.

    SvaraRadera