onsdag 28 april 2010

Springer jag? Hur mår vaden?

Jag vet inte om det är någon därute som undrar om jag fortfarande springer. Det har ju varit lite tunt med inlägg om vad jag tränat på sista tiden och det är för att jag rehabiliterar mig. Jag tycker inte det är någon idé med ett inlägg som säger att idag springer jag inte. Det skulle bli lite enformigt. Sen händer det att jag tränar utan att skriva om det på bloggen, alla pass platsar inte på bloggen.

Det är alltså så att min lilla vad bråkar med mig ännu. Men med naprapaters och massörers hjälp hoppas jag att jag ska ska vara igång med löpningen snart igen. Det är inte i muskelfästet rakt bak på vaden som det sitter utan snarare upp på sidan i det som tydligen heter Soleus (tänk vad man lär sig när man har ont). Men det verkar som att problemet kanske kommer från ryggen och sätesmuskulaturen. Och vad anledningen är vet jag inte, men vi kan väl säga så här, jag är ingen stjärna på att stretcha. Men jag hoppas det blir lite bättre med det, det kan inte bli sämre.

Jag tror det är ganska ofta så att när vi har ont någonstans så kanske problemet egentligen inte sitter där smärtan är, utan någon annanstans. För att ta reda på om det är så räcker det inte alltid med att gå till en massör, utan då tycker jag kanske att en naprapat är bättre på att se vad som kan vara orsaken till problemet och smärtan. Massage vill jag gärna också ha, men då hellre en skön massage på ett lyxigt SPA! :-)

2 kommentarer:

  1. Kolla in hemovningar.se för bra stretchtips för M.Soleus - har hjälpt mig /Staffan

    SvaraRadera
  2. Det är väldigt vanligt att nyckeln till problemen inte sitter där man har ont - det är därför man behöver goda naprapater och osteopater. Hoppas du har en bra och att du snart är hel!

    SvaraRadera