onsdag 7 april 2010

För höga målsättningar?

Det här inlägget borde jag kanske inte skriva! Men va fasen, jag får ta skiten sen om det går åt pipan!

Inlägget handlar om min målsättning på maran. Jag har gjort lite maror på 3:00 - 3:15, men bara en gång varit under "skam 3" (som jag och polarn skämtsamt brukar säga). Men nu när jag funderar på tider kring 2:50 - 2:55 så är det mest de tankarna som flyger omkring i skallen och tanken på att jag kanske inte springer under 3 timmar finns knappt kvar. Men att springa maran under 3 timmar är ju inte sååå lätt, inte för mig i alla fall. Så frågan är om jag är för kaxig i mina tankar. Kanske det, kanske inte. Hur som helst så har jag ju målet 2:50 - 2:55 på någon mara i år och det finns ju maror även i höst. Så jag är ju inte helt rökt även om jag inte klarar det i Boston eller Stockholm.

Jag hoppas i alla fall på fint väder!

3 kommentarer:

  1. Klart du ska tänka 2.50 - positiva bilder ska hjälpa säger de som vet något om psykologi. man kan ju alltid förlåta sig själv efteråt om det inte går vägen...

    SvaraRadera
  2. Man måste ju få sätta upp mål för sjutton! Klart att du grejar din måltid och som du skriver du har ju hela året på dig.

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer, tur att någon tror på mig! :-)
    Jag tänkte lite som så här. Sikta under 3 timmar, men inte slå pers, verkade fånigt. Därför blev målet runt 2,55 eller varför inte ner mot 2,50. Och som sagt, om inte i vår så i höst. Häng med!

    SvaraRadera