söndag 25 april 2010

Styrketräning framför TV´n

Ibland hör jag talas om hur en del är ganska duktiga på att göra lite små gymnastiska styrkeövningar inomhus, kanske efter passet eller kanske framför TV´n. Övningen jag framförallt tänker på nu när jag själv sitter lite rastlös i soffan är tåhävningar. När man gör tåhävningar ska man inte bara upp på tårna och ner igen utan gärna tänka på att träna både på vägen upp och på vägen ner och det gör man nog bäst genom att hålla emot lite på vägen ner. Det heter något finare, men det kommer jag inte på just nu.

Vad har ni fler för tips på övningar man med fördel kan göra hemma framför TV´n som inte kräver för mycket uppvärmning?

6 kommentarer:

  1. Röstar på att utmana reklampauserna och stå i plankan under HELA

    SvaraRadera
  2. TheBrandAmbassador: jag ska ta och anta din utmannig kommande vecka när jag kollar TV!!!!

    SvaraRadera
  3. Har gummiband som jag använder till bl.a. biceps, triceps och axlar

    Situps, dips funkar bra framför tv:n

    SvaraRadera
  4. Biggest Loser brukar vara min uppvärmning - sittande i soffan, sen när den första pausen kommer så går jag igång på en mix med armisar och crunchar. Då brukar pausen vara avklarad när jag är klar, sen kan jag följa nästa del när jag kör hanteldelen av passet. Och mer än så kör jag inte.

    Någon uppvärmning behövs väl inte, armisar och crunchar räcker gott nog för att bli uppvärmd.

    SvaraRadera
  5. Jag står och leker på min wobbleboard medans jag tittar på tv.

    SvaraRadera
  6. Tack! Det finns helt klart saker man enkelt skulle kunna träna framför TV´n, det gäller bara att det blir av. Stretcha som jag också behöver skulle också gå utmärkt.

    SvaraRadera