lördag 17 april 2010

Hur laddar jag om?

Jag måste erkänna att det är lite tungt nu. Jag har nog aldrig planerat för, tänkt på och tränat till något annat lopp än detta Boston Marathon som nu inte blev av för min del. Jag anmälde mig i god tid och var glad när jag kvalade in till Boston Marathon. Jag har tränat bra under vintern, vilket jag aldrig brukar göra. Jag åkte till och med på träningsläger i 2 veckor till Portugal med Boston Marathon i tankarna. Allt är väl inte förgäves, men just nu känns det som sagt lite tungt. Hur ska jag komma tillbaka och ladda om?

Jag tänker som så att sket det sig i år försöker jag nästa år igen, Boston Marathon 2010 får kanske bli Boston Marathon 2011. Jag måste väl klara kvaltiden igen, men det borde jag fixa. Men nu när jag haft detta fokus känns det ganska långt kvar till Stockholm Marathon och tyvärr smäller det inte lika högt som Boston Marathon. Och sprungit runt i Stockholm har jag gjort så många gånger redan, så även om det är kul känns det inte som nyhetens behag och innebär inte samma resa som en utlandsmara gör.

Så hjälp mig, hur ska jag göra för att orka ladda om?

Hur ska jag bli laddad igen?

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska packa löparskorna och haka på ner till Berlin och köra maran där!

    SvaraRadera
  2. Berlinmaran är jag anmäld till, men den ligger så långt fram i tiden. Och jag måste kanske träna lite innan dess också...

    SvaraRadera
  3. det fixar du och foten :) NYC marathon då? Det är la i November? så slipper du vänta ett helt år till något stort och ballt

    SvaraRadera
  4. Lider med dig.
    Missade min första planerade mara (London 2009) pga skada. Just nu ser det mörkt ut för att komma iväg och springa London nästa helg. 18 månader träning och förberedelser.
    Givetvis är ingenting förgäves, men börjar man fundera på att det inte blir av blir motivationen lidande.

    SvaraRadera