tisdag 26 januari 2010

Nu jäklar!!

Idag hoppas jag är början på något stort. Något som ska hjälpa mig i min löpning, men också i livet utanför löpningen och inte minst till beach 2010. Jag ska börja träna med PT!

Jag har funderat på det ett tag. Jag är ingen vanlig gymkille, jag dras till bandet. Men jag behöver ju lite styrka för att kunna springa bra. Och jag skulle gärna öka muskelmassan på kroppen och om det innebär att jag går upp i vikt så tackar jag och tar emot.

Så nu hoppas jag bara att det funkar bra med PT´n och att jag faktiskt kommer att styrketräna lite utan PT och inte bara ställer mig och maler gummi.

4 kommentarer:

  1. Härliga nyheter! Nu kommer du ju bli helt unstoppable :)

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande att se hur du tycker mer avancerad styrketräning påverkar löpningen!

    SvaraRadera
  3. Petra: Unstoppable låter ju kanon! På maran eller på beachen? ;-)

    Sofie RW: Ja, det blir spännande. Som löpare tycker man ju att det är löpning som är träning, så jag är lite skeptisk. Det är inga problem att träna på gymmet så att jag får träningsvärk i benen, men blir jag en bättre löpare? Jag vet inte.

    SvaraRadera