lördag 9 januari 2010

10 km i nöjd fart

Idag var det svårt att hinna med träningen på gymmet med tanke på deras öppettider en lördag och att det var sport på TV en stor del av dagen. Men, vad gör man inte för träningen? Hmm, i vanliga fall inte så mycket, men nu siktar vi på Boston och då måste vi träna lite.

Jag drog iväg till gymmet och tänkte köra 10 km. Jag fick lite OS-klassiker på TV framför mig och det funkade att vila ögonen på. Efter en lugn kilometer som inledning började jag köra under 4,30 per kilometer. Det gick ganska okej så jag fortsatte öka farten något efterhand och slutade med sista kilometern i 4 min tempo. Det som var skönt var att jag utan problem kunde öka till den nivån jag körde 3 min intervaller på för några dagar sen.

Så nu vet vi det. Jag borde kunna köra mina intervaller lite längre och lite fortare. :-)

1 kommentar: