torsdag 7 januari 2010

Dubbla pass igår, det var längesen

Jaha, gårdagen får anses godkänd träningsmässigt. Jag skulle följa med Sara på ett functional moves pass mitt på dagen och det skulle springas lite innan passet. För en gång skull satte jag bandet på lite lutning, mest för att det inte skulle hinna bli så långt innan passet skulle börja. Och visst är det jobbigare att springa med lutning, men ganska kul på något sätt. Sista kilometern av totalt 6 körde jag utan lutning och då kändes det ju som världens nerförsbacke så jag blev ju "tvungen" att öka hastigheten på bandet en hel del. Kul och konstig känsla.

Passet i functional moves vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Ett pass på en timme som innehöll lite olika övningar där en sån där bänk att gå upp på och viktskiva ingick som träningsredskap. Det var väl inte jättelattjo, kanske mest för att det är lite svårt att hänga med i "dansstegen" första gången man är där. Vi får väl se om det blir fler gånger. Men idag känns det lite på vissa ställen, så helt bortkastat var det nog inte.

Vi hann tillbaka till gymmet en sväng innan de stängde och väl uppe på bandet igen kändes det faktiskt (och tyvärr) att jag hade tränat tidigare samma dag. Det blev en mil strax över 46 minuter, nothing more nothing less.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar