onsdag 10 mars 2010

Styrketräning och 25 km i blandad fart

Igår, tisdag, kom jag inte upp till tidiga morgonjoggen så det blev faktiskt, håll i er, lite styrketräning för överkroppen. 4-5 ganska enkla övningar som jag nästan skulle kunna fortsätta med hemma, vi får se.

Igår eftermiddag hade jag lite svårt att bestämma mig för vilket löppass jag skulle hänga med på senare på dagen. 25 km med ultragänget, alltså i långsam, fart, eller 10-12 km i annan fart som jag gissar skulle vara i 5 min/km som snabbast. Inget perfekt kanske, men samtidigt var väl kroppen lite trött efter 9 mil på de två första dagarna.

Jag körde 25 km, men det blev faktiskt ganska bra. Vi var 4 stycken som fick dispens att köra på i eget tempo fram till vätskekontrollen efter 14 km. Och det gjorde vi såklart. Vi dog på i en ganska bra fart. Jag har ingen aning om hur fort det egentligen gick, men vi fick ju sträcka ut benen lite i alla fall. Tyvärr fick vi vänta en bra stund på de andra så vår paus blev alldeles för lång, men vi skulle ju ha följe med de andra sista milen hem.

Så passet blev gaska okej ändå och benen kändes ganska bra efteråt, benen var nästan bättre efter än före passet.

Lite energi kvar till mina hopp måste jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar