måndag 8 mars 2010

5 mil i regn och rusk

Ni som tror att vi har 25 grader varmt och solsken här i Monte Gordo måste jag göra glada eller besvikna på att vädret än så länge inte är speciellt bra, även om vi än så länge har sluppit snö.

Idag var det dags för ett 5 milspass, är det ultravecka så är det. Jag vet inte om de kör detta pass varje vecka, men på en ultravecka hör det hemma. Ledare för passet var ultrakungarna Rune och Kent. Vi var nog ungefär 30 löpare som var med på dagens pass. Vi började vår resa 09.30 och hade första fikastoppet vid 9km, lunch vid 22 km, nästa fika vid 33km och sista fikan vid 41km. Precis som igår gick passet väldigt sakta, men ska man springa 5 mil tycker jag inte det gör så mycket, jag blev i alla fall tillräckligt trött. Fikapauserna var förhållandevis långa och vid lunchen satt vi ner en bra stund. Sista milen gick hem på stranden och den biten försvann ganska snabbt när jag och Petra sprang med Rune som berättade om sin dröm, sitt liv. Hur långt det egentligen blev vet jag inte, det beror på vem man frågar, men mellan 50 och 53 kilometer, så jag kallar det kort och gott 5 mil. Sista 3 milen gick i duggregn och man blev ganska kall vid pauserna.

Så här ett par timmar efter passet är jag lite trött i benen, hoppas att det "bara" är trötthet. Vad det blir imorgon vet jag inte än, det får jag se imorgon vad jag orkar med.

Petra slog distansrekord och ville fira!

Rune gör reklam för sin Runekaka!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att se en lite annan sida av Portugal! Blir också ressugen :)

    SvaraRadera
  2. Rune är unik! Man kan bara bli GLAD av att vara med honom. :-)

    SvaraRadera