måndag 8 februari 2010

Tränar lårmusklerna, bra för löpningen?

Jag är i Åre och åker skidor. Det är kul och så, men frågan är hur det påverkar min löpträning. Jag har nu åkt hur mycket som helst (känns det som) i 3 dagar och jag måste erkänna att jag är ganska trött i låren. Så det är säkert bra för lårmusklerna att åka skidor, men gynnar detta min löpning? Jag är ju egentligen av åsikten att man blir bra på det man tränar, men jag hoppas också att jag kan dra nytta av starkare lår i löpningen.

Men eftersom jag kommer att vara här i totalt 10 dagar kan jag inte helt ta semester från löpningen. Det blir kanske inte en perfekt löparvecka, men jag ska ändå försöka få in några pass.

Boston Marathon kryper allt närmre och det märks faktiskt på många olika sätt. Boston är redan 19 april och känns viktigt, vilket gör att jag måste träna på bra även nu under vintern. (Hade jag bara haft Stockholm Marathon framför mig hade jag nog inte sprungit alls i Åre). Snart börjar OS och ungefär samtidigt kommer jag hem till Halmstad igen. Då kanske jag får börja ett litet träningsläger och hade snön smällt tills dess hade det varit perfekt.

2 kommentarer:

  1. Ta're lugnt, om allt går vägen får vi ju springa i solen snart!!

    SvaraRadera
  2. Du ska ju på träningsvecka snart!!

    SvaraRadera