måndag 8 februari 2010

Halmstad + Åre = sant

Idag har jag varit uppe på gymmet i Åre, Golds Gym. Det var ett kärt återseende eftersom det var där jag hängde när jag jobbade i Åre, även om det då hette Åre Träningscenter och såg lite annorlunda ut.

Och det kostar inte nåt. För även om mitt gym i Halmstad inte är Sats så har de samarbete med ett gäng olika gym lite överallt, bland annat i Åre. Väldigt bra!

Jag kände en del i låren när vi åkte skidor idag, men när jag sprang på gymmet gick det ganska bra ändå. Detta får blir en liten mellanvecka, men jag ska försöka springa en del ändå. Idag blev det 10 km på 45 minuter.

4 kommentarer:

  1. Gillar din blogg :) Hur mycket tid anser du att man bör lägga pa just löpning för att klara ett marathon? jag har tränat hela mitt liv och mist ca 5-6 pass i veckan. Springer gbg varvet t.ex pa 1.50 utan att vara dötrött efter - skulle kunna ta ett varv till. Nu funderar jag pa att satsa pa marathon 2010 i Bryssel - oktober... hmm.. tänkte be om lite rad!

    SvaraRadera
  2. sports. travelling. socialization.: Kul att du gillar min blogg! Låter som du har kul intressen med tanke på bloggnamnet!

    Klart du ska testa marathon. Jag tycker det låter som du redan nu är redo för marathon. Men jag ska också höja ett varningens finger. Du säger att du skulle kunna springa ett varv till efter gbg-varvet, men det tycker jag är svårt att veta. Ibland säger man att det känns som man kan springa hur långt som helst, men man blir faktiskt trött och kan få lite ont. Även leder och sånt måste vänja sig vid att hålla på under en längre tid.

    Testa gärna att springa lite längre pass i lugnt tempo, t ex 90 minuter och öka sen dessa pass med 10-15 minuter tills du har testat på att vara ute i 150 minuter.

    För att kunna ge mer tips skulle jag behöva veta mer om din målsättning. Är den att klara distansen eller att springa under 4 timmar? Och första maran kan också vara svår att lyckas på. (Min första mara var min klart sämsta!)

    SvaraRadera
  3. tack för ditt svar! Det är faktiskt min gamla idrottslärare i grundskolan som sa: "när du är trött har du 50 % mer att ge" - så jag litar på det, hon är trots allt även kanottränare till Marcus Oscarsson som vann OS guld!

    Bra tips med långpasset. Ska absolut testa det snarast när det blir varmare. - 15 grader ger ju inte direkt ett rättvist resultat!

    Nej, nu har jag bestämmt mig. Laddar för Marathon i Bryssel, Oktober! Tiden spelar ingen roll, men skön seightseeing lär det bli!

    Lycka till i Boston, ser fram mot att fortsätta följa din blogg!

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Jag har en fråga till dig som kör/kört mycket löpband. Jag tror jag har läst någonstans att man ska sätt lutningen på bandet till 2,0 för att efterlikna utomhusmiljön. Stämmer det? Brukar du göra det?

    Säger som föregående kommentator: Lycka till i Boston!

    SvaraRadera