onsdag 17 februari 2010

2 veckors träningsläger i Monte Gordo, Portugal

Jag har anmält mig till 2 veckors träningsläger med Springtime Travel till Monte Gordo i Portugal. Jag är där de två veckorna (6-20 mars) som Team Stockholm Marathon också är där och det hoppas jag ska passa mig bra. Jag har funderat på deras läger tidigare men tyckt att jag kan träna lika bra hemma och själv. Men nu har jag Boston Marathon framför mig i april och tränar mer och bättre än vad jag brukar göra vintertid, så det känns som rätt tillfälle att testa deras läger.

Jag hoppas naturligtvis att jag ska få ganska mycket mängdträning i bra förhållanden, men också lite kvalitetsträning. Långsamma långpass i all ära, men för mig är det då bara en månad kvar till årets första mara och det börjar bli dags att få lite fart på benen. Jag ser också fram emot en motiverande miljö med likasinnade och förhoppningsvis kommer det sporra både där och framöver hemma. Jag hoppas helt enkelt att det blir skitbra!! Synd bara att inte Träningsglädje har möjlighet att följa med!

Är det någon som har varit med på deras läger tidigare? Vad är era erfarenheter? Vad får man inte missa och vad kan man kanske hoppa över?

Blir perfekt att få "leka" lite på stranden!

3 kommentarer:

  1. Hej Snabba Fötter! Jag har varit i Monte Gordo 2008 och 2009. Ligger inte alls på samma nivå som du i min träning och första året var jag dessutom halt där nere :)
    Men det här är mina erfarenheter: Härligt att vara fri från vardagsbestyr och kunna ägna sig åt att träna - och återhämta sig. Det är lätt att vilja lite för mycket när man kommer ner, det tror jag många känner igen.
    men precis som du tänker dig är det sporrande och motiverande att vara med en massa andra människor som tycker löpning är kul! det finns löpare på många olika nivåer och det finns ett utbud som riktar sig till den som vill springa lugnt, snabbare, kort, långt... 14 km Bergspass tyckte jag var en höjdpunkt, kanske delvis påa tt jag inte alls visste om jag hade orken för backig träning en sådan runda - och så var det glädje från början till slut.
    Maten är så där. 14 dagar - då tror jag att jag hade lessnat och försökt ha en slant med mig för att äta en och annan middag utanför hotellet. Det finns en jättefin restaurang som jag kan visa vägen till din första vecka då jag också är där. Kolla efter någon i tröjor med ett MittVal-tryck på.
    Hoppas du får en bra träningsperiod där nere! Med reservation för hotellets middagar - jag hade gärna stannat där i mer än en vecka. Blir man alldeles mätt på träning finns t ex Sevilla inom räckhåll för en dagsutflykt. Lätt att hyra bil alldeles vid hotellet och lätt att köra dit.

    SvaraRadera
  2. Oj Cecilia: Det var en lång utläggning, tackar! Låter som du är nöjd trots allt, eftersom du åker dit igen. Men trist att de inte ser till att maten är bra, mat ska ju alla äta varje dag och drar ner totalbetyget om man inte är nöjd.

    Vi ses därnere!

    SvaraRadera
  3. Verkar verkligen jätte bra; lyxigt att du kan köra två veckor. Tycker att alla som jag känner till som varit på resorna varit riktigt nöjda; inga egna erfarenheter dock.

    SvaraRadera