onsdag 3 februari 2010

Missnöjd med 12 km på sats

Idag var det tänkt att jag skulle köra ett längre pass, kanske runt 30 km. Vi har mellanlandat i Stockholm på väg upp till Åre och jag tänkte passa på att ta mig förbi det gamla sats-gymmet. Det gjorde jag, men kunde nog inte blivit mer missnöjd.

Det som gjorde mig missnöjd var att det var svinkallt i gymmet eller i alla fall den delen där löpbanden står och drickan jag köpte kunde jag inte få annat än svinkall. Så vad händer, jag kör igång lite lugnt, dricker inte så mycket eftersom den är så kall, men ändå börjar magen säga ifrån och jag får en massa osköna sura uppstötningar redan innan 10 km. För jäkligt, men jag kände heller inte att jag ville fortsätta och dra på mig en massa dumheter, så jag slutade efter 12 km.

En annan sak som slår mig när jag nu gästar andra gym är att det är grymt skönt att ha ett "hemmagym" dit man oftast går och som man är nöjd.

3 kommentarer:

  1. Usch tråkigt att läsa! Då har du iaf något att längta efter tills du är hemma igen ;D

    SvaraRadera
  2. Det där att ha ett hemmagym, helst med ett favoritskåp känner jag igen... det går liksom smidigast om man vet vad som finns var.

    SvaraRadera
  3. Trist att magen krånglade - hoppas det går bättre nästa gång!

    SvaraRadera