söndag 28 februari 2010

OS-middag

Jag gillar de Olympiska Spelen! Så är det bara. En massa andra tävlingar som VM och sånt kan ju vara kul, men det är OS som gäller. Jag gillar Kanada också, så nu när OS har varit i Kanada har jag kollat ganska mycket på TV. Jag har nog knappt sett något annat program på TV på 2 veckor.

För ett par år sen var jag och Sara i Whistler och åkte skidor. Vi susade alltså ner för backarna där de alpina deltagarna har gjort upp om medaljerna. Gick omkring i den mysiga byn, som nu säkert är helt överbefolkad och kanske inte lika mysig. Jag köpte redan då på mig lite OS-prylar, som till exempel vin och kläder. Nu precis innan OS började har jag fått ytterligare lite OS-kläder, direkt från Whistler. Okej, lite tokigt kanske, jag vet. Men är det OS så är det.

Idag är det sista dagen på OS. Hockeymatchen blir en höjdpunkt i sig, på något sätt, även om Sverige kastade in klubborna för längesen. Jag ser också fram emot femmilen och där kan det nog gå hur som helst, vem vet, det blir kanske ytterligare en medalj till längdskidåkningen som klart dominerat den svenska medaljskörden i detta OS. Som fyrverkeriintresserad pyrotekniker hoppas jag också att OS avslutas med fyrverkeri. Fyrverkeri är trots allt ganska stort i Kanada med flera stora tävlingar där världens kanske mest prestigefyllda fyrverkeritävling hålls i Montreal varje sommar. (Och självklart har jag varit med där och tävlat med Sveriges lag).

Igår kväll, efter träningen, var det dags för OS-middag hemma hos oss. 3-rätters framför TV´n med vitt och rött OS-vin. Och självklart med OS-kläderna på. Det blev en kanonkväll med André Myhrers brons i slalom som höjdpunkten från TV´n. Tankarna gick också till när vi ska till Whistler igen, till träningslägret i Portugal som börjar om en vecka och till Boston Marathon i april som får allt mer fokus.

Här är lite bilder från vår OS-middag.

Lite vitt OS-vin kanske?

Missa inte våra skidbilder från Whister i bakgrunden.

Klart vi ska ha lite rött OS-vin till varmrätten!

Oxfile med rostade rotfrukter till varmrätt blir kanon!

Lite skön avkoppling med ett glas rött OS-vin kan väl inte skada.

1 kommentar:

  1. Hade jag vetat att det bjöds på exklusivt OS-Vin i Halmstad hade jag ju bjudit in mig själv till dig och frun :)

    SvaraRadera