fredag 5 februari 2010

Test av mössa från CRAFT

Vi har även en mössa från CRAFT som har testats nu i vinter. Även om jag springer en del inomhus så har jag också tränat lite utomhus. Och vid träningspassen utomhus har mössan från CRAFT varit lika given som ett par bra dojjor.

Vad tycker jag då om mössan? Hur ska en bra mössa vara egentligen? Jag är, som jag tidigare skrivit om, ganska frusen av mig så jag har gärna en mössa som faktiskt värmer bra. En bra mössa får inte heller klia som en del kan göra.

Mössan från CRAFT sitter väldigt tajt på skallen, trots att jag tror att jag har rätt storlek. Så tajt att jag efter ett pass har en ordentlig rand i pannan. Den sitter alltså ordentligt tajt. Men den kliar inte, vilket är bra. Men är den tillräckligt varm? Nja, för mig är den inte riktigt tillräckligt varm, eller är den det? Det är svårt, det är ju skillnad på om det är -2 grader eller -15 grader ute. Hur som helst blir det skönt när man inte behöver mössa längre!

De andra bloggarna som också testar CRAFT-kläder är:
Träningsglädje
Upp och hoppa
River springer
Karin Tri
Spark i baken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar