tisdag 16 februari 2010

Dagens träning med PT

Nu när jag är hemma i Halmstad igen kan man återgå till lite vardagsliv, tyvärr. Men det innebär också att jag kan träna med min PT igen. Är det bra eller mindre bra? Naturligtvis är det bra, men jag blir så trött efteråt. Jag vet knappt vad vi tränar utan bara hänger med och gör vad han säger och det går faktiskt bra.

Men jag har lärt mig att jag har svårt att först styrketräna och sen springa, för det orkar jag inte. Jag testade idag, men jag är för trött. Det tar 5-10 minuter att komma in i löpningen efter styrketräningen, så den biten går egentligen bra att kombinera. Men orken är slut!

3 kommentarer:

  1. Själv är jag lite nyfiken på det här med din träning ihop med PT. Hur och vad kör ni egentligen?

    Jag tyckte det var lättare att springa först och sedan ta styrkepassen. Jag var ofta utpumpad efter de längre styrkepassen på 30-40 minuter, då var springsuget borta. Men det funkade bra att göra det ena på morgonen och det andra på kvällen.

    SvaraRadera
  2. Ja du badgear, vad kör jag egentligen med min PT? Jag har beskrivit min löpning och mina mål för honom och jag tycker att han på ett bra sätt förstår det hela. Han har varit triatlet och sprungit maran, vilket jag tror underlättar.

    Jag har sagt att jag vill bli starkare som löpare, styrketräna så att det gynnar mig i min löpning. Samtidigt har jag sagt att jag gärna styrketränar så att jag blir lite biffigare på stranden i sommar! :-)

    SvaraRadera
  3. Biffar på stranden till sommaren, det är så hot så hot - tscchhhhh :D

    SvaraRadera