torsdag 11 februari 2010

CRAFT i backen

När jag nu åker ganska mycket skidor har jag fått förmånen att prova ett skidställ från CRAFT, jacka och byxor. Jag har tidigare åkt med skidkläder från Peak, Cross och Extrem och nu provar jag alltså CRAFT. Det är svårt att jämföra olika märken eftersom olika plagg kanske har lite olika användningsområden. Men samtidigt, det plagget jag har och använder, blir min verklighet.

Jag tycker det är kul att prova något lite nytt, för jag tycker nog att CRAFT är ganska nya i skidbacken om man ser till jacka och byxor. Mina byxor är svarta och min jacka är orange, så jag syns ganska bra i backen. Jag tycker det är kul med lite färg nu, kanske mest för att mina senaste skidkläder har varit lite färglösa.

Kläderna känns ganska tunna och blir därför lätta och följsamma, men är kanske inte de varmaste skidkläderna jag har haft. Jag måste alltså kompensera med mer underställ om det är kallt ute. Samtidigt är det sällan kroppen jag fryser om, det är fötterna och fingrarna som är värst.
Dragkedjan på jackan är tyvärr en klar miss. Den funkar skitdåligt och har gjort så hela tiden. Trots att jag nu haft jackan ganska mycket så har jag fortfarande inte riktigt hittat den rätta knycken för att enkelt få dragkedjan att fungera. En liten bagatell, men en positiv sådan är mobilfickan i brösthöjd. Perfekt så att mobilen inte behöver trängas med alla annat kan kanske har i fickorna.

En annan detalj är att det känns bra att gå i dessa kläder på byn. Ibland kan det vara så att man inte vill gå på byn i skidjackan, men med denna jackan går det jättebra.

Så här glad är jag för mina skidkläder från CRAFT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar