måndag 22 juni 2009

Träna eller inte? Okej då!

Ikväll kände jag inte för att träna. Jag har otroligt svårt att ta mig ut när jag inte känner för det. Ibland blir det bättre så fort jag kommer utanför dörren, men ibland är det mest pest och pina.

Idag var det två av tre viktiga delar som gjorde att jag ändå tränade, Sara och utmaningen med polarn. Som tur var vann de delarna över den tredje delen, min egen vilja.

Så när de andra gick och tittade på fotboll bytte jag om till träningskläder och gav mig ut. Men det var ingen jättebra dag för kroppen, benen var orkeslösa och när inte magen är på topp beror det ofta på att jag ätit för nära inpå träningen.

Men en sak var ändå positiv idag. Även om benen kändes orkeslösa så fanns där ett flyt i steget som kändes enkelt och smidigt som det brukar göra när jag är uppe i okej kontinuitet i löpningen. Annars kan det ju kännas ganska kantigt och osmidigt, men just detta var bra idag. Detta gör också att jag får upp okej fart av bara farten när det väl flyter på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar