onsdag 17 juni 2009

Bok om uthållighetsträning

Jag har fått låna en bok av Sara, eller det är nog snarare så att Sara vill att jag ska läsa en av hennes böcker. Den heter Uthållighetsträning och nån som heter Camilla Porsman har skrivit den. Jag skulle framförallt läsa kapitlet om pulsträning för att kanske förstå mer vad det innebär och träna lite mer efter det ibland. Jag har faktiskt kollat i en bok om pulsträning förr, men det var många år sen.

Imorse bläddrade jag igenom boken för att se vad det var för något. Jag kollade också vad som stod om författaren för att kolla lite mer vad hon hade gjort. Och jag måste säga att jag undrar om jag kommer att läsa kapitlet om pulsträning, även om det inte är så många sidor. Men jag ska försöka. Då kan man ju undra varför? Ja, jag fick ju inte det bästa förtroendet om författaren kan jag väl säga. Jag kan ha fel, men jag skulle ju gärna sett att någon som var mer involverad i löpning hade skrivit boken. Författaren berättar duktigt att hon är journalist, har jobbat med hälsa och kostrådgivning och skriver i tidningar. Men jag såg ingenstans om hon någonsin har tagit ett löpsteg!

Så jag är inte jätteimponerad. Men, man vet ju aldrig vad som däljer sig därbakom hälsokonsulten. Och jag kanske skulle vara jätteduktig på att sy gardiner! Eller inte! Nä, jag tror nog att man kommer långt med att läsa runt på olika bloggar och det ska jag försöka bli bättre på att göra.

Kanske att jag öpnnar boken en regnig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar