onsdag 17 juni 2009

Kvällens lilla träningsrunda

Kvällens träning var inte någon höjdare, men det fanns ljusglimtar. Jag kom hem senare än vanligt från jobbet och efter ett nödvändigt mellanmål och lite väntan efter det lyckades jag faktiskt ta mig ut. Jag hade inte tänkt mig någon lång runda och det blev det inte heller. Jag hann inte ens halvvägs på den tänkta rundan innan jag började få ont i vänstra foten eller vristen eller vad det kan heta. Ett typiskt sånt där ont som man inte vet varför det kommer och det kan försvinna lika fort som det kommer. Hur som helst, så tog jag en liten mindre runda än tänkt och vid några tillfällen högg det till ganska ordentligt vid ankeln men däremellan kunde jag springa.

Men, jag hann ju tänka en del på träning och löpningen framöver. Och, inte minst, med det här lilla träningspasset idag så har jag nu tränat varje dag, i två dagar. Inte illa va? Och de säger ju att det är viktigt med kontinuitet i träningen, så nu borde toppformen vara på väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar