onsdag 26 augusti 2009

Utmanaren gästbloggar

Jag har ju tidigare berättat om utmaningen som innebär att jag och gamla löparpolarn ska springa ett millopp och en halvmara och lägga ihop tiderna och se vem som vinner. Det hela är egentligen ett seriöst jippo som skulle få oss båda att träna lite bättre under sommaren och det tycker jag har lyckats ganska bra.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Det närmar sig

Ja, så är det bara en knapp vecka kvar till utmaningen. Jag ser fram emot det. All träning har gått bra hela sommaren. Satte upp som mål att springa 4 dagar i veckan vilket jag också gjort, blandat intervaller med distans och långpass. Är så förbered som jag kan bli. Har tävlat två gånger; Falkenbergs stadslopp, tid 38.35 och Prins Bertils minne, tid 38.10. Håller jag mig bara frisk i veckan och inte drar på mig några dagisbaciller eller svininfluenser så tror jag att jag går under 38 min på lördag i Trelleborg.

Det där med att jag sprungit 4 dagar i veckan är inte riktigt sant, en vecka blev det bara 3 pass vilket berodde på en bakisdag. Bara att konstatera att jag inte är tjugo längre. Förr i tiden kunde jag utan problem springa dagen efter och faktum är att både mitt personliga rekord på 800 m och 1500 m är satta två dagar efter riktigt blöta tillställningar.

Nåja, vi får väl se vilken uppladdning det blir inför lördagen. Är det någon som kan rekommendera en flaska rött, inte allt för kraftigt och som passar till en pastatallrik?

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag är inte heller tjugo längre, inte riktigt. Och kanske är det så ett inte en utan flera flaskor rött till utmanaren på fredag är min största chans. Vi får se vad systemet har att erbjuda!

7 kommentarer:

  1. Så det närmar sig nu. Ska bli spännande att se vem som vinner.

    SvaraRadera
  2. Trelleborgsloppet är ett trevligt lopp och jag sprang där för två år sen. Planen har varit två år i rad nu att springa igen men det har kommit saker emellan. Just nu strular ryggen så ingen löpning för mig. Lycka till för er båda på Trelleborgsloppet!

    SvaraRadera
  3. Kör hårt! Eftersom jag inte kan träna själv så ska jag kanske se den där duellen live istället...
    Iallafall, kör hårt. Platt och bra, bara att mosa.

    SvaraRadera
  4. Alltså... lägga ihop tiderna och se vem som vinner.

    Egentligen så säger ju förståndet att den som har mest vinner. Så det beror ju helt på hur man ser på det efter genomförd tävling.

    Du kan alltid vinkla det till vinst.

    (Fast såklart vinner du!)

    SvaraRadera
  5. hmmmm - och då menade jag förstås att du är snabbast!

    SvaraRadera
  6. Trelleborgsloppet verkar trevligt, det skulle vara bra som tävlingsdebut för mig. Finns det nån bra ölservering varifrån man har bra översikt över alla som springer?

    SvaraRadera