tisdag 25 augusti 2009

Efter VM kommer träning

Jaha, så var då VM redan slut. Jag hann se en del, men mycket mindre än vad jag egentligen ville. Det var också mycket jobb förra veckan och sammantaget blev det inte så mycket träning, men det ska vi försöka ändra på nu.

Jag rivstartade veckan med att köra intervaller. Denna gång blev det 10*300 meter. Det blir ju totalt egentligen bara lite halvfåniga 3 km, men det skiter jag i den här gången. Skulle man jämföra distansen skulle det ju bli 33 intervaller om man vill ha samma distans som när man kör 10*1000 meter.

Av alla de intervallpass jag har kört i sommar, så var det första gången jag körde samma distans igen. Okej, det är inte jättemånga, men ändå många fler än vad det brukar vara på ett helt år. Förra gången låg intervallerna mellan 63 och 69 sekunder, med ett snitt på 65-66 sekuner. Denna gången, som jag trodde skulle gå bättre, ville jag ha alla intervaller under 65 sekunder. Detta lyckades jag med och intervallerna låg mellan 60,7-64,8 sekunder. Jag startar var 90:e sekund, vilket innebär att jag har ca 25-30 skunders vila, inte mycket, men det räcker.

Det har blivit lite roligare med intervaller och framförallt tror jag att de kanske kan hjälpa mig att bli snabbare, eller i alla fall mindre långsam! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar