söndag 2 augusti 2009

Långpass, eller kanske vanligt distanspass

Det var ju tänkt att jag skulle avsluta helgen och veckan med ett långpass. Nu kan jag kanske inte riktigt säga att det blev så. Jag tränade idag, men istället för ett långpass blev det ca 14 kilometer på dryga timmen hem till föräldrarna. Farten var inte heller som ett långpass, den var snabbare. Eftersom jag inte känner att jag riktigt kan lita på min fotpod till min Polarklocka så går jag istället på gmap och ren tid som gör att jag landar någonstans runt 4:30min/km.

Det var lite jobbigt idag. Dels kände jag lite i benen i början, antagligen från gårdagens intervallpass. Dels var det en del motvind och som vanligt lägger man märke till motvinden, men inte medvinden.

Annars är det väl inte så mycket att säga om dagens pass. Det man kan undra är när någon ringer från Asics och undrar om jag vill bli sponsrad, jag använder ju deras skor och även löparkläder väldigt flitigt. Just nu har jag FyrverkeriDesign som enda sponsor och det är ju bättre än inget, så jag kanske inte ska klaga! ;-)

Klar för träning i Asics mundering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar