tisdag 28 juli 2009

Friidrott på TV

Dagens träning kan nästan ses som ett dubbelpass. Eller vad räknas det som när man först är ute och springer sin runda, något längre än igår, och inte ens hinner hem innan friidrotten har börjat på TV? För friidrott på TV tycker jag räknas som träning, i alla fall för mig.

Dagens friidrott på TV var inte den bästa eller roligaste. Dels tycker jag inte att den var det och dels så påverkar det mig om någon av kommentatorerna inte är bra. Och SVT har tyvärr inte lyckats bli av med då dåliga kommentatorerna. Lite synd, för de har ju väldigt bra också. Tyvärr lär han klamra sig fast under VM också, men man kanske kan kolla på Eurosport eller nåt.

Hur som helst gav det lite motivation och Sara lyckades komma med en idé om att jag kan köra dubbelpass imorgon. Detta händer nästan aldrig, men imorgon jobbar jag hemifrån och då öker möjligheten till det. Jag ska sova på saken och kanske göra ett försök.

6 kommentarer:

  1. Friidrott tycker jag helt klart ar basta tv-sporten men sedan beror det ju mycket pa vem som kommenterar, som du sager, och vem som sportar. Saknar svensk tv generellt sett maste jag saga... Bra blogg, keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Petra: Tackar! Jag ska försöka kämpa med både friidrott på TV, blogg och egen träning :-)

    SvaraRadera
  3. Lustigt. Hyllade precis SVT:s trio i min blogg. Jag tycker de kompletterar varandra väl.

    Vem är det du inte tål?

    SvaraRadera
  4. Rosenblom: Ha, ja, jag såg det på din blogg. Det är den där Jonas som gärna får lämna media fortare än kvickt. Vet inte riktigt varför det är så, men kanske beror det på hans snicksnackande och statistiktjatande. Jacob har jag alltid gillat och Gärderud är ju kung!

    SvaraRadera
  5. Det är väl så. Vissa gillar man. Vissa inte. Jag tycker att Jonas bidrar med väldigt mycket kunskap. Framförallt i friidrotten men även i längdskidåkningen gör han ett lysande jobb. :-)

    Men det är som du säger. Gillar man inte kommentatorn är mycket av nöjet förstört vilken sport det än handlar om.

    SvaraRadera
  6. Rosenblom: Visst är det så och man kan ju byta kanal eller stänga av tv'n. Och smaken är ju som vi vet, delad! :-)

    SvaraRadera