tisdag 26 maj 2009

Massage - lyx eller smärta?

Som rubriken antyder har jag fått massage idag. Som rubriken också antyder kan massage vara både lyx och smärta och var det är för mig är väl självklart - min blogg handlar ju inte om lyx och alltså innebar dagens massage smärta.

Sen några veckor innan Göteborgsvarvet har jag fått massage några gånger. Och det är inte skönt, det är smärta. Men mina vader är fulla med triggerpunkter, som massören kallar det, och de måste bort. Efter en massageomgång är jag helt slut och tårögd.

Men förhoppningsvis ska massagen förebygga att jag inte får problem med vaderna på maran på lördag. Jag kände av vaderna på varvet, men det var ju bara en halvmara. På maran är det bra om benen är fullt friska. Ingen tid att förlora!

1 kommentar:

  1. Åh! Jag som verkligen ÄLSKAR massage!! Speciellt den som e hårdhänt.

    SvaraRadera