tisdag 7 juli 2009

Berlin och Boston

Förra året sprang jag Berlin Marathon och har funderat lite fram och tillbaka på om jag ska göra det igen. Förra året hade vi en bra helg i Berlin och banan är ju lätt, så det lockar lite att springa den igen om man är något bättre tränad. Men det finns väl fler maror i höst som är lätta. Har ni några tips på snabba roliga maror i Europa i höst?

Jag funderar också på Boston Marathon i april nästa år. Dels vore det kul att springa just Boston som är en klassisk mara och sen skulle det passa bra med en resa i vår till Boston, NY med omnejd. I Boston har de tidskrav för olika åldrar. De ska jag väl klara men anmälningsproceduren kanske blir knepigare. Men, egentligen, hur svårt kan det vara? Är det någon här som har sprungit i Boston och kan tipsa lite om hur det är?

2 kommentarer:

  1. Boston skulle säkert vara en riktig upplevelse! Och du har ju kapaciteten som krävs för det. Inte funderat på NYC marathon?

    SvaraRadera
  2. Jo, NYC hade varit coolt, men när? Jag tror att det är fullt både i år och 2010, så det skulle bli först 2011.

    SvaraRadera