tisdag 7 juli 2009

10 km After Beach på Galgberget

Besöken kommer tätt till oss i Halmstad i sommar och idag var det dags igen för en kompisar på snabbvisit. Efter en fika på balkongen blev det glass på stranden i Tylösand. Solen var okej och med 22 grader i vattnet tycker många tydligen att det går att bada. Nu var det ju en snabbvisit så de hann inte stanna på After Beachen på Solgården som annars är en höjdare. Vi drog också hem och förberedde oss för träning.

För min del blev det 10 km After Beach på Galgberget med mig själv som DJ. Jag hade alltså ipoden med mig. Jag börjar vänja mig vid att ha den med mig på distanspassen och visst är det skönt att det händer något mer än bara springa, springa, springa.

I början gick det okej, inte mer. Efter ett tag tänkte ja, va? har jag inte sprungit mer än 3 km? Då kändes det verkligen sisådär men därifrån och framåt så gick det egentligen bara bättre och bättre. Jag tänkte mindre på distansen och det gick naturligt fortare och fortare, kändes det som. Jag hade egentligen ingen koll på farten, men hyfsad koll borde jag ha. Det var skönt att få ett distanspass jag är nöjd med.

Idag var tredje dagen i rad som jag tränade och det är ju bra. kanske att det blir något imorgon också. Vem vet, det kanske till och med blir intervaller, för så många som kör det kan ju inte ha fel. Det måste vara nyttigt med intervaller.

Jag och Sara tränade var för sig idag vilket innebär att jag inte har några bilder på hur jag såg ut innan, under och efter träning. Ni vet ju hur jag ser ut, men jag ska försöka bli bättre på att ha kamerautrustningen med mig när jag ska träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar