lördag 11 juli 2009

Bättre och aktivare steg?

Jag kom på en liten sak idag när jag sprang. Jag har de senaste passen sprungit i mina nya underbara Asics 3000, som inte är några snabba skor utan snarare långtradare. Trots detta tycker jag att jag på något obeskrivbart sätt märker att jag kanske har ett något aktivare steg och bättre kroppshållning. Detta tycker jag trots att det bara är korta små rundor jag har varit ute på och som heller inte har gått särskilt fort. Idag kom jag på att tänk, tänk om det på något sätt kan komma från att jag har börjat träna intervaller där steget är aktivare och kroppshållningen säkert lite bättre och mer upprätt.

Detta kan naturligtvis både vara helt fel eller komma från vad som helst. Eller så är det så att det väl inte kan vara så svårt att springa upprätt och aktivt om man bara joggar sakta några kilometer. Men, tänk om. Kanske kan det vara så att jag har märkt en skillnad som mina intervallpass kommer att kunna ge mig. Det är i så fall mer än välkommet, för intervallpass är kämpiga att göra och ännu värre att komma iväg till.

4 kommentarer:

  1. hur många intervallpass har du sprungit? 2? i sådana fall har du det mest aktivt flitiga muskelminnet ever. men, du har ju förvånat förr!

    /Sara - din slavdrivare
    www.traningsgladje.se

    SvaraRadera
  2. Det är klart det är intervallpassen, det är bara att fortsätta nöta intervaller:)

    SvaraRadera
  3. Fick ett väldigt starkt behov av att köpa nya skor OCH springa intervaller. Better safe than sorry :) .

    Kul att känna att löpsteget är bra!

    SvaraRadera
  4. Känner igen den där känslan från förra sensommaren när jag körde en del intervaller. Sen tappade jag det i samband med en sjukdomsfylld vinter. Nu är ju bara frågan hur man ska träna. Ska springa både Midnattsloppet och Barnspring (6H el, 12H) i augusti...Ganska skilda distanser liksom...

    SvaraRadera