tisdag 14 juli 2009

Bra mage är A och O

Ny vecka, nya träningspass och nya blogginlägg. Jag är inte jättenöjd med förra veckans träning, även om en del pass var bra. Det innebär ju att denna veckan har alla chanser att bli bättre.

Jag kom hem senare än vanligt från jobbet (nej, jag har inte semester). Och med en magknip som har hälsat på ibland på senare tid var jag inte helt laddad för träningen på Galgberget. Men jag skulle i alla fall springa dit och prova, så jag tog sällskap dit med Sara och hennes första varv. Sen var tanken att jag skulle springa två varv i någon form av snabbdistans. Så jag kollade klockan och stack iväg. Jag tyckte det kändes som farten var ganska okej, men ändå behaglig. Magen påminde mig hela tiden om att den inte mådde så bra, men jag krigade på. Allteftersom varvet gick kändes det som att farten var fortsatt bra och kanske till och med att jag ökade farten lite efter min behagliga öppning. Men efter ett varv kände jag att magen vann när den hela tiden skrek på mig att jag skulle stanna. Det bevisar att magen inte är helt oviktig, även om man springer med benen. :-)

Det är svårt att vara helnöjd när träningen inte går som planerat, men jag tycker ändå att det är kul att det känns som att jag hittat en ganska okej fart som dessutom känns ganska behaglig. Problemet kan ju i och för sig vara att det inte går så fort.

2 kommentarer:

  1. Vore jag du så skulle jag varit helnöjd!

    SvaraRadera
  2. Det är skitjobbigt ;) när magen är sån där. På träning är det väl en sak men min mage körde värsta upproret på Varvet förra året, det var inte så kul... Hade med största sannolikhet persat annars :(

    SvaraRadera