söndag 22 november 2009

Slutet på en dålig träningsvecka

Veckan har inte varit så bra träningsmässigt som den skulle. Målet var 50 km och det har gått rakt åt skogen. Visst har jag haft någon eller några dagar som har försvunnit pga resor och jobb, men inte så att det inte var möjligt att få till sina 50 km.

Idag söndag var det dags för långpass igen. Tanken var 20 km som förra veckan, men även det gick åt pipan. Jag hade lite huvudvärk men körde igång ändå. Det var väl inte den perfekta dagen eller passet, men några kilometer rullade på i alla fall. Jag satsade mot 15 km i lugn fart. Efter en mil ökade jag farten till en fart som motsvarar 3 timmar på maran. Sista 2-3 kilometer blev snarare en fartlek för att överhuvudtaget ha motivation att köra fram till 15 km.

Nästa vecka måste jag ändå fortsätta satsa framåt och målet är 60 km. Det är ingen omöjlighet och nästa helg har vi en träningshelg inplanerad så då borde jag samla på mig lite kilometrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar