onsdag 11 november 2009

2 första träningspassen

Träningen har så sakteliga börjat. Eftersom jag inte tränat ett enda pass på mer än en månad så får det bli en mjukstart, inte bara för att jag vill det, utan också för att jag inte är speciellt bra tränad, just nu. Men jag brukar vara ganska lättränad, så jag räknar med att vara i okej form i slutet av veckan. ;-)

Som jag sagt tidigare är jag ingen fantast av att springa ute i kylan och jag tycker det är ganska okej att springa på löpband. Så igår blev det 5 km på löpband och idag blev det 7 km på löpband. Igår kändes det jättejobbigt och jag måste erkänna att jag gick lite emellanåt. Idag gick det lite lättare och fortare samtidigt som jag också sprang lite längre. Jag är på gång! Målet denna veckan är att komma upp i 40 km och nästa vecka tror jag målet blir 50 km. Jag ska försöka smyga in ett morgonpass också för att känna lite på det. Efter dessa 2 första veckorna ska jag försöka strukturera upp min träning lite mer, men till en början måste jag få upp lite kondis.

Jag tog faktiskt ett annat stort steg på gymmet också. Jag bokade in mig själv på en timmes konsultation, som de så fint kallar det, imorgon. Jag ska väl mest berätta för någon om mina planer och försöka lista ut om de kommer kunna hjälpa mig eller inte. Det blir kul, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar