fredag 18 september 2009

Nu får det räcka!

I veckan som gått har jag egentligen känt mig frisk, eller i alla fall friskare än vanligt, och jag har också kommit ut i skorna. Men det har också funnits dagar när jag undrat om förkylningen är på väg tillbaka. Ikväll är en sån kväll igen. Jag bor precis som Sara också på Scandic inatt, men tyvärr inte på samma hotell. Även för mig är det för jobbets räkning, imorgon är det bröllopsfyrverkeri igen. Det märks att augusti och september är populära för bröllop.

Nästa vecka får jag väl försöka träna mig frisk. Hade det bara varit näsan som strulat hade det ju inte varit några problem, men när jag känner mig sårig i halsen vill jag egentligen inte ge mig ut.

Vid vilka småförkylningar vågar ni träna?

3 kommentarer:

  1. Efter en misstänkt hjärtsäcksinflammation blir man lite lätt nojig. Så jag ser till säkerheten först. Väldigt lågt risktagande. Snuva kan väl gå an. Halsont värre.

    Nu har jag problem med nacke och rygg som gör att jag ibland luras tro att jag har åkt på halsfluss men oftast är det bara något som ligger fel som gör att jag upplever obehag när jag sväljer. Vid dessa tillfällen vilar jag ofta i onödan. Men... Better safe than sorry.

    SvaraRadera
  2. Tycker det där är lika svårt varje gång, och jag får gärna "formtoppssnuva" innan tävling.
    Är det bara snuva och jag känner mig ok så köra jag på, har jag ont i halsen är jag mer försiktig, halsont för mig slutar gärna med en rejäl förkylning...

    SvaraRadera
  3. Lätt snuva är ok att träna på för mig, huvudvärk kan också funka. Halsont, feber eller sån där allmän värk och trötthet i kroppen är ett stort NEJ hos mig.

    SvaraRadera