torsdag 17 december 2009

Tillbaka på löpbandet

Idag gick ingenting fel. Vi tog oss till gymmet och efter lite snack med pt'n gick jag på bandet ungefär samtidigt som deltagarna i biggest looser gick upp på vågen. Till och med jag har ju börjat tycka att detta program är bra och eftersom det är textat funkar det även utan volym, som på gymmet. Men nu när det är i slutet av serien så handlar det mer om deras viktnedgångar och mindre om deras träning. Det innebär att vi får se allt mindre av deras pt och hur de pushar deltagarna hela dagarna.

Det blev 10 km på bandet och jag tyckte det gick riktigt bra. Var det för att farten var beskedliga 12-13 km/h, för att jag hade ett bra program att titta på eller kan det kanske vara för att jag börjar komma förbi en del av den mentala spärren det kan vara att träna på bandet en längre stund? Hur som helst är det skönt att det rullar på ganska bra. Nu ska jag bara se till att inte bli mer förkyld så kommer det säkert bara att bli bättre och bättre.

1 kommentar:

  1. Gott att du är igång. Jag gillar som tidigare sagt löpband. Även de långa passen. Man slipper frysa och undviker risken att halka och slå upp gamla fotledsskador. Dessutom lätt att tvinga sig ner på låga tempon vilket jag brukar ha svårt att göra ute.

    SvaraRadera