måndag 12 april 2010

TEC är över för den här gången

Vi åkte ut och hälsade på ultralöparna på TEC en gång till under deras dygn (eller halvdygn) som de sprang. Det såg ut ungefär som jag förväntade mig. En del började bli ganska slitna och passade på att både äta, dricka och fixa lite med utrustningen innan de gav sig iväg på ytterligare ett varv. Samtidigt fanns de som bara tog en snabb mugg och sprang vidare.

Oavsett vilka farter löparna håller och vilka sluttider de fick så gör de alla otroliga prestationer. Jag vet själv hur det inte bara är konditionen som tar slut vid en viss tid. Energin tar tokslut och det gör ont i leder, fötter och knän. Jag tror nog man kan få ont på alla möjliga ställen. Så även om farten inte är densamma som om de skulle springa marathon så är det jättebra prestationer de gör. Och jag gillar den familjära stämningen mellan löparna.

Även om jag fortfarande är lite sugen på att testa ett nytt ultralopp någon gång, så kanske inte TEC var det perfekta för mig, så det var ju tur att jag inte var med. Jag tror jag gillar ultralopp med varvbana så gillar jag nog kortare varv, mycket kortare än en mil.

Är du sugen på att testa ett ultralopp behöver du inte välja ett lopp på 100 miles. Det finns till exempel lopp där man springer så långt man hinner på 6, 12 eller 24 timmar. Då behöver man inte heller känna någon press att man måste ta sig en viss distans utan man tar det som det kommer. Just ett 6 timmarslopp är jag lite sugen på om jag kan hitta något kul som passar in mellan allt annat jag vill göra.

1 kommentar:

  1. Om jag inte kör Full Moon Racer så blir det antagligen ett tidslopp.

    Trevligt att säga hej i lördags i alla fall! Lycka nu till i Boston!

    SvaraRadera