fredag 13 november 2009

8 nya jobbiga km

Idag fick jag till 8 nya km på bandet. Det låter kanske inte så mycket men jag har ju faktiskt ökat sträckan varje pass denna veckan. Med dagens pass är jag uppe i 20 km och med veckomålet på 40 km och två dagar kvar måste jag fortsätta att öka sträcka om jag ska nå målet. Det ska nog gå, för om jag inte klarar mitt veckomål första veckan, hur ska det då gå sen?

Jag har sprungit veckans pass på löpbandet i mina nya Adidas Adizero LT. De är som många andra tunna skor ganska sköna att ha på sig, men kanske inte passar perfekt när man inte springer. När jag sen springer så tycker jag att de är ganska okej ändå. Men idag hände nåt efter 2-3 km. Helt plötsligt kändes det som det var något stort under ena stortån, jättekonstigt. Jag har varit med om liknande tidigare med inget syns eller märks när man sen kollar dojjan. Hur som helst sprang jag bara vidare och allteftersom försvann det mer och mer och efter 5-6 km tror jag att det var borta igen. Någon som har varit med om något liknande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar