onsdag 5 maj 2010

Jag vill springa!

Ibland tänker jag att jag skulle klara mig bra utan löpningen och vissa tider på året blir det ibland inte speciellt mycket löpträning. Men nu, med en bra vinterträning och ett träningsläger i Portugal i bagaget var formen på vårkanten troligtvis bättre än nånsin. Och därför var motivationen på topp. Men nu kan jag inte springa på grund av vaden och det känns ganska surt. Det är kanske inte så lätt att vara utan löpningen som jag trodde. Och jag hoppas att motivationen är på topp när vaden blir bra och jag kan köra på som vanligt. Annars ska jag försöka tänka på dessa skadeveckorna när jag inte kunde springa alls. Det kanske kan öka motivationen. Kanske kan detta alltså föra något gott med sig, även om det inte känns så just nu.

1 kommentar:

  1. Vad är det som hänt med din vad?

    Känner igen känslan när man är sjuk och inte kan springa.
    Under de knappa 2 år som jag fokuserat på löpträningen har jag klarat mig från skador *peppar peppar*

    SvaraRadera