fredag 7 maj 2010

5 km jogg

Ja, idag joggade jag 5 km när jag följde med i Saras uppvärmning och nerjogg för hennes intervaller. 5 km är kanske inte så mycket för världen, men det är mer än jag sprungit på en månad, så det är stora framsteg för lilla mig. Det kändes okej, eller i alla fall tillräckligt okej, så jag hoppas att skadan håller sig borta nu. Jag ska försöka fortsätta med egen massage och stretchning, men det är fasen vad svårt det ska vara. Jag borde sätta klockan på ringning var tredje timme.

Imorgon tar jag nya tag. Det kanske inte blir något jättelångpass på 3 mil som det kanske borde så här 4 veckor innan maran, men jag får skynda långsamt. Det är nog bara att inse att årets Stockholm Marathon blir nog snarare ett lopp att deltaga i än ett resultat att vara stolt över.

1 kommentar: