måndag 3 maj 2010

Inspiration och motivation

Ibland har jag hur mycket motivation till träning och annat träningsrelaterat och ibland finns det inte lika mycket eller ingen motivation alls. Men det finns många källor som jag kan använda som inspiration. Jag kan kolla runt lite på bloggar, kolla lite i en löpartidning, snacka lite med någon annan träningsbloggare, ringa B i Malmö eller prata lite med Sara.

Men jag har också en långväga inspirationskälla som verkligen kan inspirera mig emellanåt. Det är en polare som bor på Nya Zeeland som tränar hårt och bra och gör resultat så blir avundsjuk. Vi pratar inte live så ofta, men vi messar en del lite då och då. Nu i helgen blev det lite sms eftersom hon vann en marathontävling på Nya Zeeland i fredags. Hon vann på 2.50 och det är en tid som jag inte varit i närheten av, ännu. Men visst inspirerar det mig till att träna för att nå liknande tider. Jag är anmäld till Berlin Marathon i september, så vi får se. Men mitt mål i år är ju egentligen 2.55 (som det står uppe till höger på bloggen) och det räcker ju inte.

Vad inspirerar er till mer, bättre eller hårdare träning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar