söndag 4 oktober 2009

Idag blåste jag nästan bort

Jo, jag tog mig faktiskt utanför dörren idag, men det var inte lätt. För idag blåste det så mycket att jag knappt fick upp dörren så jag kunde komma ut. Det kunde i och för sig kvittat för det var mer blåsigt än trevligt därute. Jag hade ju tänkt att gå inomhus på löpbandet, men så blev det inte.

Det blev ingen jätterunda heller men tiden rullade på med musik från ipoden i öronen. Jag tycker det funkar bättre och bättre med ipod nu. ett problem är väl att man ska fästa det på ett bra ställe och helst inte ha den innanför jackan för då drar det inte den så konstigt så man tappar öronprylarna. Det andra problemet gör inte så mycket och då kanske det inte är något större problem. Men när det kommer bra trumvänliga låtar går jag igång med lufttrummandet. Det är ju kul, men det ser väl fånigt ut och det stör faktiskt löprytmen när man springer där och flaxar med armarna. Ja, ja, få hoppas att ingen ser mig!

Annars är det väl bara att vänja sig vid att sommaren är slut och hösten är här. Det är dags att gå in och vänja sig vid träning på löpbandet. Det kanske inte är det roligaste, men som jag brukar säga - det är värst första timmen!

2 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att lufttrumma kan jag säga. Ett trevligt sätt att fördriva tiden på långpassen med... :-)

    SvaraRadera
  2. Japp ännu en till här som kör lufttrummor när jag springer. Jag gör det till vardags också och mitt ex klagade på det konstant :P

    Du borde testa några fler pass utomhus sen, jag tycker vintern är rätt skönt att springa utomhus för man blir ju avkyld på ett helt annat sätt och man slipper oftast dela terrängslingan med andra löpare =)

    SvaraRadera